Teamleder til Familierådgivningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig leder med erfaring inden for det specialiserede børneområde? Motiveres du af at finde løsninger i fællesskab? Er du systematisk og trives med at sætte retning? Så er du måske Familierådgivningens nye Teamleder.


Om os:
Familierådgivningen ønsker at være kendetegnet af høj faglighed, systematik og et stort ønske om at gøre en forskel for de sårbare og udsatte familier vi til dagligt beskæftiger os med.
Vi er en afdeling i udvikling- og de styrende værdier er systematisk sagsbehandling, kvalitet i opgaveløsningen, og en stærk ambition om at borgerne skal opleve at vores indsatser har effekt. Som leder skal du have lyst til, med et fagligt skarpt blik, at understøtte og medvirke til at udvikle vores daglige praksis i overensstemmelse med ovenstående værdier.

Du bliver en del af et tværfagligt orienteret lederteam der består af en afdelingsleder og tre teamledere. Du skal indgå i teamet, og tænke, agere og lede på tværs, både i Familierådgivningen, i centret og i den samlede kommune.

Afdelingen for det specialiserede børn-, unge- og familieområde er organiseret således, så både myndighed og Familiehus er under fælles ledelse af afdelingslederen. Udover afdelingslederen består lederteamet af 3 teamledere.
I Familierådgivningen er der 22 dygtige rådgivere og tilsynskonsulenter. 16 Familiebehandlere, 3 unge konsulenter og en enkelt psykolog. Alle arbejder vi med samme kerneopgave, nemlig at gøre en forskel for udsatte børn, unge og deres familier.

I Lejre er vi på tværs af hele kommunen i gang med flere forskellige udviklingstiltag, der har to centrale formål; at gøre samarbejdet med den enkelte borger og den samlede familie til det vigtigste udgangspunkt, og at gøre det mere gennemskueligt at være borger i Lejre Kommune. Dette arbejde udspringer af den fælles kerneopgave, defineret i ”Vores Sted”. Rammerne for dette arbejde defineres i vores fællesfaglige værktøjskasse, således at vi alle har det samme udgangspunkt og taler samme sprog, når der opstår bekymring for børn og unge.
I Lejre samarbejder vi med familierne og ikke om familierne. I efteråret har hele afdelingen deltaget i et systematikkursus (SPUK) udarbejdet af Socialstyrelsen, og vi er aktuelt i gang med at implementere arbejdsgange, der understøtter denne systematik. I det hele taget er vi i gang med tiltag der i højere grad understøtter systematik. Du skal have lyst til at være med på denne rejse.

Om jobbet:

Afdelingen er pr. 1.2.24 delt op i Team NORD, Team SYD og Team anbringelse. Der er desuden en gruppe medarbejdere der har handicapkompenserende ydelser som deres spidskompetence, som mødes med den ene teamleder i faste teams. Vi ønsker at finde en teamleder der har særlig erfaring med anbringelser, med og uden samtykke, og som har lyst til at arbejde effektivt og målrettet med at sikre systematik og ensartethed på området.


Ledelsen i Familierådgivningen er organiseret således at I som teamledere har et stort ansvarsområde i forhold til personaleledelsen, det økonomiske ansvar og de daglige driftsopgaver. Afdelingslederen har det overordnede ansvar for både Familiehus og myndighed, samt det strategiske ansvar i forhold til at udvikle organisationen både internt og eksternt. Dette arbejde medfører at afdelingslederen er tæt på i nogle sammenhænge, og længere fra i andre.
Dine opgaver som teamleder er bl.a. at sikre den daglige drift, faglige og økonomiske tilsyn, personaleledelse, og sikre faglig kvalitet i henhold til afdelingens strategi. Derudover vil du sammen med de andre teamledere have en stor rolle i at sikre sammenhænge på tværs af Familiehus og myndighed.

En af de opgaver der venter på dig, er en fuld implementering af arbejdsgange på anbringelsesområdet i samarbejde og med sparring fra vores jurist.


I samarbejde med den øvrige teamleder fra myndighed, vil dine opgaver desuden fx være:
• At implementere arbejdsgange og følge tæt op på dette.
• At yde faglig sparring og konstruktiv feedback til medarbejderne.
• At sikre systematik i registreringspraksis.
• At sikre at der ydes en ensartet sagsbehandling af høj kvalitet.
• At sikre at intentionerne i barnets lov, kan mærkes helt ude hos det enkelte barn.

Om dig:
• Du har relevant erfaring fra lignende stilling på myndighedsområdet for udsatte børn, unge og familier.
• Du har gode relationelle kompetencer, som du kan omsætte til et tæt og konstruktivt samarbejde med medarbejderne.
• Du er struktureret og god til at bevare overblikket og kan bidrage til at skabe ro i pressede situationer.
• Du har en opsøgende og retningsanvisende tilgang til medarbejderne i hverdagen og yder konstruktiv feedback og faglig sparring.
• Du er udadvendt, synlig og dialogorienteret og går gerne foran, når den vanskelige sag, skal løses.
• Du har mod på at træde ind i en organisering, hvor alt ikke virker fra dag et. I stedet trives du med at få lov til at præge hvilke midler der tages i anvendelse, imod målet: Systematisk, rettidig og ordentlig sagsbehandling
• Kan være kreativ, også på tværs af faggrænser, når de rette løsninger skal findes i samarbejde med familierne.
• Kan arbejde selvstændigt, effektivt og struktureret.
• Du kan indgå i vores ledelses døgn-bagvagtsordning hver 2. uge.

Vi tilbyder dig:
• Et afvekslende job med faglige og personlige udfordringer.
• Et job hvor du har mulighed for at præge opgaveløsningen.
• Et fleksibelt arbejdsliv og mulighed for at planlægge hjemmearbejdsdage.
• Tæt sparring med afdelingslederen og teamlederne.

Ansættelsesproces
Stillingen er på 37 timer ugentligt, uden øvre arbejdstid og er til besættelse pr. 01.4.2024 eller snarest derefter.
Ansøgningsfrist d. 18.2.24 Første samtale vil finde sted d. 21.2.24. Anden samtale afholdes d. 26.2.24. Der vil imellem de to ansættelsessamtaler være et møde mellem dig og afdelingslederen således du får mulighed for at sikrer dig at vi er det rigtige sted for dig.

Løn og øvrige arbejdsvilkår efter gældende overenskomst.
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Carina Bom på telefon 20517291

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983878

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet