Lejre Kommune søger engageret og faglig stærk rådgiver til myndighedsafdelingen på det specialiserede socialområde for voksne- Team botilbud. Er det dig?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at specialiserede socialområde ligesom os? Tror du på at vi kan sikre den rehabiliterings- og socialfaglige retning samtidig med at vi styrer økonomien på området, når vi gør os umage- så er du måske vores nye kollega til afdelingen: Unge og voksne med særlige behov- Team botilbud.

Hvem er vi?

Myndighedsafdelingen, som vi kalder ”afdelingen for unge og voksne med særlige behov”, ligger i Center for Job & Social. Centeret udgør jobcenter, det specialiserede børne- og unge og voksenområde, samt bosteder og støttekontaktpersonteam. Det betyder, at vi har et tæt samarbejde mellem områderne og at tværgående koordinering anses som en naturlig del af opgaveløsningen.

Vi er 10 Rådgivere i afdelingen, en faglig koordinator, en misbrugs- og hjemløsekoordinator, en IPS konsulent og en afdelingsleder.

Afdelingens kerneopgave er at understøtte borgerne i at opnå et aktivt og selvstændigt liv efter servicelovens bestemmelser. For at lykkes med det, arbejder vi målrettet med den faglige udvikling og kvalitet i myndighedsarbejdet.

Om jobbet

Vi er en afdeling, hvor vi arbejder tæt sammen som et hold, men er specialiseret indenfor hvert sit område. ”Team støtte” varetager åben rådgivning i vores rådgivningshus Fokus og arbejder derudover med paragrafområder § 80, 82, 84, 85, 109, 110, ungestøtte og social tandpleje. I ”Team botilbud”, hvor der er en ledig stilling, arbejder vi med paragrafområderne; 85, 96, 97, 103, 104, 107, 108, 105/85.

Dine opgaver vil bl.a. bestå af:

  • Give råd og vejledning
  • Indhente relevante oplysninger ifm ansøgninger
  • Udforme udredning af funktionsevne og afdække støttebehov i samarbejde med den enkelte borger
  • Forberede sager til visitation
  • Gennemføre opfølgning og personrettet tilsyn på botilbud
  • udforme afgørelsesbreve med korrekt klagevejledning
  • Registrere i fagsystem KMD-Nexus
  • Behandle ansøgning om værgemål, flytning uden samtykke
  • Modtage og håndtere besked om magtanvendelser
  • Deltage i overgangsmøder, ifm den gode overgang fra barn til voksen

Værdier og retning

Vi er en afdeling der tager ansvar for udviklingen på området. Vi er derfor i fuld gang med implementering af VUM 2.0 med BIT og skal i gang med et task-force forløb efter sommerferien. Vi arbejder kvalificeret med opdatering af vores arbejdsgange og arbejder med ledelsestilsyn ud fra et lærings- og udviklingsperspektiv. Vi er ved at justere vores kvalitetsstandarder i samarbejde med det politiske niveau. Vi har telefontid, som giver plads til fordybelse og øger kvaliteten i samarbejdet med den enkelte borger.

Vi lægger vægt på at du

  • Har myndighedserfaring indenfor det specialiseret voksenområde. Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor BPA (personlig borgerstyret assistance)
  • Har et rehabiliterende- og recovery orienteret mind-set
  • Er en holdspiller med stort H og besidder en stærk evne til samarbejde
  • Har gode kommunikations- og formidlingsevner i både skrift og tale
  • Ser muligheder og har en positiv og idérig tilgang til hverdagens udfordringer
  • Har fokus på både pris og kvalitet
  • Har gode it-færdigheder og høj datadisciplin
  • Er analytisk med god evne til at skabe overblik og drage konklusioner
  • Har kørekort og kan stille egen bil til rådighed i jobbet

Du skal kunne arbejde systematisk og fokuseret, da du vil indgå i en omskiftelig hverdag. Det er derfor vigtigt, at du kan holde hovedet koldt og fastholde fokus og prioritering, når det går stærkt.

Vi tilbyder

  • En fleksibel arbejdsplads, med frihed under ansvar, hvor der er rig mulighed for selv at tilrettelægge arbejdsdagen, under hensyntagen til at visse møder er med fremmødepligt. Vi ser det ikke som et arbejdsgode at arbejde hjemmefra, for det er ligeså dejligt at møde fysisk frem til alle de gode mennesker i afdelingen.
  • Daglig tæt sparring og godt samarbejde mellem rådgivere, koordinatorer og afdelingsleder.
  • En lav sagsstamme på 45-50 sager i botilbudsteamet

Løn og ansættelse

Ansættelsesdato: hurtigst muligt og senest 1. juli 2024.

Ansættelse på 37 timer ugentligt med løn efter gældende overenskomst.

Der er mulighed for flekstid og at kunne arbejde hjemmefra.

Vi holder samtaler onsdag den 29 maj, så send din ansøgning og du hører fra os.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6043259

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet