Juridisk konsulent til Center for Job og Social

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Er du skarp på forvaltningsret, lovgivning og styring, så er det måske dig vi søger til en nyoprettet stilling som juridisk konsulent i sekretariatet i Center for Job og Social.

Som juridisk konsulent skal du understøtte det samlede center, der består af det voksenspecialiserede område, det børnespecialiserede område samt jobcentret. 

Vi har klare ambitioner om, at vores myndighedsarbejde skal være tilrettelagt på en måde, så vi både sikrer borgerens retssikkerhed og samtidig yder den nødvendige hjælp indenfor lovens rammer med mål om øget livsmestring. Kort sagt, vi skal gøre det rigtige – på den rigtige måde. Og særligt det sidste vil du spille en vigtig rolle ind i. Du skal derfor synes, at forvaltningsret, sagsbehandlingsprocesser, opfølgning og styring, tilrettelæggelse af fælles faglige standarder med meget mere er både spændende, og vigtigt. 

Rollen som juridisk konsulent
Gennem 2023 har vi i centret udviklet et nyt koncept for ledelsestilsyn. Det betyder at vi både ledelsesmæssigt men også på fagkoordinator- og medarbejderniveau har ledelsestilsyn som et centralt omdrejningspunkt i vores arbejde. Både ift. at gennemføre de løbende ledelsestilsyn, men også i at udvikle og implementere ny praksis og nye arbejdsgange på de områder, hvor er viser sig behov. Det er et stort, spændende men også kompliceret arbejde og her har vi brug for en styrende og koordinerende funktion, som den juridiske konsulent skal være. 

I centret står vi fra tid til andet også med komplicerede klagesager og aktindsigtsanmodninger, som kræver særlige kompetencer og et tydeligt overblik. Håndtering og besvarelse af sådanne henvendelser vil også blive en del af opgaveporteføljen for vores juridiske konsulent. Her vil du også have ansvaret for at koordinere den korrekte behandling, når der er flere aktører/afdelinger involveret. 

Som juridisk konsulent vil du blive en del af sekretariatet i Center for Job og Social, der tilsammen løser en bred række af administrative, understøttende og udviklende opgaver for hele centret. Derfor skal du også kunne indgå i den samlede opgaveløsning i sekretariatet og være med til at understøtte den gode udvikling, som centret er i gang med. Samtidig vil du indgå i et tværgående netværk med andre juridiske konsulenter, som er ansat i Lejre Kommune.

Primære opgaver i jobbet

  • Styrende og koordinerende rolle ift. centrets arbejde med ledelsestilsyn og den sociale revision. Opgaven består både af kvalitetssikring af gennemførte ledelsestilsyn og koordinering ift. vores eksterne revisionsselskab.
  • Tovholder på arbejdsgange på tværs af de tre afdelinger i centret, herunder være administrator for vores nye digitale arbejdsgangssystem
  • Tovholder i kommunens pensionsudvalg og du vil kunne bistå rehabiliteringsteamet i et vist omfang.
  • Faglige dybdedyk når der viser sig behov for en særlig indsats på udvalgte områder, f.eks. i form af sagsgennemgange, ekstraordinært ledelsestilsyn eller andet
  • Opsøge og videreformidle ny lovgivning, der har betydning for vores center
  • Håndtering af komplicerede aktindsigter og klagesager


Din profil og kvalifikationer
Som juridisk konsulent har du:

  • En skrap juridisk profil – enten som jurist eller socialrådgiver/-formidler, gerne med en juridisk overbygning eller omfattende juridisk erfaring
  • Kendskab til den kommunale praksis og mindst ét af vores fagområder (det voksenspecialiserede område, det børnespecialiserede område og jobcentret)
  • Udpræget sans for systematik og styring og en evne til at fastholde fokus – både eget og andres – på opgaveløsningen 
  • God forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation 

Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, skabe overblik og fremdrift og at du samtidig trives i samarbejdet med forskellige faggrupper.

Vi tilbyder
Vi tilbyder dig et job med fleksible rammer, mulighed for selvstændigt arbejde og en masse personlige/faglige kompetente og samarbejdsvillige kolleger. 
Det er vigtigt for os, at du har de nødvendige personlige og faglige kompetencer, men hvis du skulle have brug for faglig opkvalificering på enkelte områder, så tilbyder vi dig også det. 
Dit ansættelsessted vil være i Sekretariatet for Center for Job og Social. Center for Job og Social omfatter Jobcentret samt det specialiserede børne- og voksenområde og det er Sekretariats opgave at understøtte hele centret – både ift. udvikling, økonomistyring, administrativt og på en række andre områder. 
I Lejre Kommune har vi Vores Sted, hvor vi sammen skaber velfærd gennem samspil mellem borgere, foreninger, erhvervsliv og kommunens ansatte. Center for Job og Social bidrager blandt andet til kerneopgaverne Uddannelse og Beskæftigelse samt Aktivt og Selvstændigt Liv. Du vil kunne læse mere om kerneopgaverne og Lejre Kommunes udviklingsstrategi og Vores Sted her: https://vores-sted.lejre.dk/

Ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer ugentlig.
Løn- og ansættelsesforhold efter overenskomst. 

Om ansættelsesproceduren
Samtaler afholdes den 22. januar 2024. 
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e09b79d4)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5968802

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet