BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du fortrolig med kommunalret og styrelsesloven ? Færdes du hjemmevant i offentlig- og forvaltningsret ? Og vil du arbejde tæt på borgmester og direktion i tæt samarbejde med gode kollegaer ?
Så er du måske den erfarne jurist, som vi er på udkig efter til et spændende job i Lejre Kommune.
Om jobbetDu blliver en del af Borgmester- og direktionssekretariatet, som er et centralt bindeled mellem Kommunalbestyrelsen, direktionen og kommunens øvrige centre. Stillingen indebærer løbende betjening og rådgivning samt udarbejdelse af materiale til Kommunalbestyrelsen. Du skal desuden håndtere betroede, juridiske opgaver på tværs af organisationen. I sekretariatet kan du se frem til engagerede og dygtige kollegaer, og du bliver en del af et juridisk team med tre jurister og får desuden ni andre kollegaer i sekretariatet.
I Lejre Kommune håndterer vi juridiske spørgsmål på mange forskellige områder. Det kræver den solide juridiske ekspertise, som du skal være med til at levere.
Nogle af dine vigtigste opgaver bliver at:
- Rådgive om kommunalret: Kommunestyrelsesloven, kommunalfuldmagten, vederlagsregler med videre
- Håndtere spørgsmål om offentlig- og forvaltningsret, herunder om aktindsigt, habilitet, borgeres rettigheder med videre
- Undervise sagsbehandlere i fagcentre og rådgive dem om afgørelser, aktindsigt med videre i samarbejde med de to øvrige jurister i teamet
I rådgivningen af fagcentre vil du formentlig især få berøring med skole- og dagtilbudsområdet og kultur- og fritidsområdet.
Dine kvalifikationer- Du har en baggrund som jurist i det offentlige, gerne fra en eller flere kommuner
- Du er velbevandret i kommunalret og offentlig- og forvaltningsret i bred forstand
- Du er en god formidler og kan oversætte jura til et sprog, som resten af organisationen forstår - også kollegaer uden din faglige baggrund
- Hvis du desuden har et godt kendskab til lejeret og persondatabeskyttelse (GDPR), vil det være en fordel - men det er ikke et krav
- Du er imødekommende, løsningsorienteret og kan samarbejde både internt og eksternt. Du kan tage ansvar og arbejde selvstændigt. Herudover ser vi gerne, at du kan tænke strategisk og helhedsorienteret
- Et alsidigt job med et stort selvstændigt ansvar og varerende arbejdsopgaver
- Tæt kontakt til direktionen og kommunens øvrige ledelse
- Et godt samspil og masser af sparring i et stærkt juridisk team, som sidder samlet i Borgmester- og direktionssekretariatet på Allerslev Rådhus i Lejre by
- Et godt arbejdsmiljø: I sekretariatet er der godt humør, fællesskaba og et stærkt samarbejde om de bedst tænkelige løsninger
- En bred berøringsflade med hyppig kontakt til kollegaer i andre dele af Lejre Kommunes organisation
- En høj grad af fleksibilitet: I Lejre Kommune lægger vi vægt på, at den enkelte skal kunne tilrettelægge arbejdet, så det harmonerer med andre ting i livet
Stillingen er en fuldtidsstilling med flextidsordning og mulighed for hjemmearbejde efter aftale.
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer i henhold til principperne i Ny Løn. Du indplaceres som udgangspunkt som specialkonsulent.
Vil du vide mereAnsøg senest den 7. juni 2023 via linket nedenfor. Vi forventer at afholde samtaler løbende.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til sekretariatschef Rikke Hesselø på tlf. 2022 1752 eller til en af juristerne i teamet: Usma Qureshi på tlf. 2148 2254.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lejre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Lejre Kommune, Møllebjergvej 4, 4330 Hvalsø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.lejre.dk/ledige-job/ledige-job/?hr=show-job/147982&linkref=107115&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5832926