Data- og analysekonsulent med fokus på fælles ledelsesinformation til Center for Job og Social i Lejre Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er på jagt efter en dygtig data- og analysekonsulent til vores sekretariat i Center for Job & Social i Lejre Kommune. Du skal lede os igennem en proces der skaber sikker og pålidelig ledelsesinformation (LIS), som skal bidrage til styring, prioritering mv. til såvel politisk niveau som ledelses- og medarbejderniveau.
Vi leder efter dig som har et skarpt blik for data, tekniske og analytiske evner, gerne kombineret med viden og erfaring fra socialområderne, og som har lyst til at indgå et tæt samarbejde i forhold til at sikre relevant ledelsesinformation.

Som data- og analysekonsulent skal du understøtte det samlede center, der består af det voksenspecialiserede område, det børnespecialiserede område samt jobcentret. Dog vil dit arbejdsfelt til en start være på de specialiserede områder, da vi allerede har en dygtig konsulent, som styrer LIS på jobcenterområdet. I to vil skulle indgå i tæt samarbejde og til sammen være centrets konsulenter ift. ledelsesinformation.

Ud over arbejdet med fælles ledelsesinformation skal du være klar til at indtræde i andre relaterede opgaver, som f.eks. understøttelse af udbudsopgaver på IT-området, bidrage til implementering af IT-systemer, tænke med i forhold til anvendelses- og investeringsmuligheder indenfor området, arbejdsgange mv.

Rollen som data- og analysekonsulent
Som center står vi overfor implementeringen af et nyt ledelsesinformationssystem og her får du en helt central rolle, både ift. at implementere det nye system og i en løbende udvikling af, hvilke informationer, der er nødvendige og som understøtte den daglige drift. Du vil også få mulighed for at påvirke hvilket system, vi ender med at indkøbe.

Et andet centralt ansvarsområde er at fungere som Lejre Kommunes lokale projektleder i det udbud DIGIT-samarbejdet netop har igangsat. Kommunaldirektørerne i DIGIT-kommunerne har i november 2023 besluttet at igangsætte en fælles anskaffelsesproces for arbejdsmarkedssystem i de 11 kommuner. Processen starter op nu og vil køre det meste af 2024 med kontraktindgåelse omkring nytår 24/25 og idriftsættelse af de første kommuner ultimo 2025/primo 2026. Som projektleder vil du være bindeleddet mellem DIGIT-gruppen og beskæftigelsesområdet i vores center. Her vil du skulle indgå i samarbejde med både ledere og medarbejdere. Du vil få opgaver ift. markedsdialoger, businesscase, validering af materiale og meget andet.

Du vil blive en del af sekretariatet i Center for Job og Social, der tilsammen løser en bred række af administrative, understøttende og udviklende opgaver for hele centret. Derfor skal du også kunne indgå i den samlede opgaveløsning i sekretariatet og være med til at understøtte den gode udvikling, som centret er i gang med.

Primære opgaver i jobbet

  • Tovholder på implementering af nyt LIS system - i første omgang på socialområderne
  • Opfølgning på data, herunder sikre bred forankring og forståelse i det samlede center
  • Opfølgning på datadisciplin, arbejdsgange mv.
  • Løbende sparring med ledergruppen ift. behov for ny/tilrettet ledelsesinformation
  • Projektleder på DIGIT-udbud mv.


Din profil og kvalifikationer
Som data- og analysekonsulent har du:

  • Erfaring med og blik for it-systemer og ledelsesinformation
  • Kendskab til den kommunale praksis og mindst ét af vores fagområder vil være en fordel (det voksenspecialiserede område, det børnespecialiserede område eller jobcentret)
  • Udpræget sans for systematik og styring og en evne til at fastholde fokus – både eget og andres – på opgaveløsningen
  • Forståelse for politiske og organisatoriske rammer

Du kan være ”traditionel” LIS-konsulent med relevant erfaring, men du kan også være en fagperson fra et af social- eller beskæftigelsesområderne, med flair, erfaring og gerne efteruddannelse på det tekniske område.
Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, skabe overblik og fremdrift, og at du samtidig trives i samarbejdet med forskellige faggrupper.

Vi tilbyder
Vi tilbyder dig et job med fleksible rammer, mulighed for selvstændigt arbejde og en masse personlige/faglige kompetente og samarbejdsvillige kolleger.
Det er vigtigt for os, at du har de nødvendige personlige og faglige kompetencer, men hvis du skulle have brug for faglig opkvalificering på enkelte områder, så tilbyder vi dig også det.

Dit ansættelsessted vil være i Sekretariatet for Center for Job og Social. Center for Job og Social omfatter Jobcentret samt det specialiserede børne- og voksenområde og det er Sekretariats opgave at understøtte hele centret – både ift. udvikling, økonomistyring, administrativt og på en række andre områder.

I Lejre Kommune har vi Vores Sted, hvor vi sammen skaber velfærd gennem samspil mellem borgere, foreninger, erhvervsliv og kommunens ansatte. Center for Job og Social bidrager blandt andet til kerneopgaverne Uddannelse og Beskæftigelse samt Aktivt og Selvstændigt Liv. Du vil kunne læse mere om kerneopgaverne og Lejre Kommunes udviklingsstrategi og Vores Sted her: https://vores-sted.lejre.dk/

Ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer ugentlig.
Løn- og ansættelsesforhold efter overenskomst.

Om ansættelsesproceduren
Samtaler afholdes den 26. januar 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lejre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lejre Kommune, Møllebjergvej, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961337

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet